Versailles, taman kontemporari pertama sejak Marie Antoinette


Versailles, taman kontemporari pertama sejak Marie Antoinette

Dalam Artikel Ini:

Taman-taman baru di Versailles! Selama dua abad tidak ada yang berubah di taman yang indah di mana raja dan para pengiringnya bermain. Rumput yang terkenal di teater air, walaupun di mana Louis XIV datang menari, akan disemak dan diperbetulkan sepenuhnya. EsdemGarden memperincikan projek yang dilaksanakan oleh arkitek landskap Louis Benech.

Hutan teater air hari ini -

Hutan semua cuti

The Sun King - D.R.

Raja menari... dan dia suka. Seperti semua bangsawan yang hebat, Louis XIV mengambil kelas tarian. Setiap pagi, dia mengejar memburu, berkumpul, memasuki... Louis XIV meletakkan semangat seperti itu bahawa doktor mengadu kepada ibunya, Anne of Austria. Tetapi tidak ada yang berhasil, raja terus menari. Dia memberikan balet pertamanya pada usia 13, usia majoritinya, pada tahun 1651. Ini adalah Ballet Cassandra. Pada tahun 1653, dia menang sebagai matahari terbit di Ballet Cassandra. Dia mendapat nama samarannya Sun King!

Di bawah sorakan para ahli istana

The grove of theater water originally - JM. Manaa </ br></p>Istana Versailles Semasa pembangunan taman-taman Versailles, André Lenôtre dibina untuk berdaulat antara 1671 dan 1674 Teater Air. Ia mungkin ladang paling berjaya dengan pelbagai kolam dan permainan air. Air pancut mengelilingi dataran besar, hampir bulat dengan panggung. Terdapat tarian raja. Kebahagiaan para pemakainya meliputi muzik Lully, bunyi angin di pohon-pohon dan kelembapan air terjun yang berterusan.

Kelahiran semula hutan itu

Pada Mei 2013, Catherine Pégard, Louis Benech dan Jean-Michel Othoniel melancarkan kerja-kerja pemulihan </ br></p>dari kubur teater air </ br> D. Fouillé - EsdemGarden Raja sudah mati, hidup lama raja. Louis XIV hampir tidak dapat hidup dari kematian sehingga kehijauan keluar dari air. Kos penyelenggaraannya adalah astronomi. Teater Air telah dimusnahkan pada tahun 1775 di bawah Louis XVI. Rumput, rumput menjadi lingkaran hijau. Ribut-ribut tahun 1996 dan 1999 menyelesaikan kerja. Hutan itu ditutup kepada orang ramai. Hanya minibus Louis XIV yang masih menghantui tempat itu.
Untuk membaca juga dalam folder Versailles kami:
- Baru di taman-taman Versailles
- Satu daun emas untuk manik kaca
- André Le Nôtre, genius kebun

Articles Video Berkaitan: .


Artikel Yang Disyorkan
  • Barang-barang di
  • Barang-barang pada
  • Tips Perkebunan Marikh
  • Bila hendak menyemai benih arum dari Ethiopia dan bagaimana untuk melakukannya?
  • Salon Piscine et Bien-être Paris, memenangi tiket percuma
  • Tumbuh-tumbuhan yang tumbuh di taman sayuran?
  • Kubis
Paling Kerap Dilawati Dari Kategori
Tambah Komen