Taman basah: membina kolam


Taman basah: membina kolam

Dalam Artikel Ini:

Di titik paling bawah taman, jika profil tanah meminjamkan dirinya dan bentuknya, tanpa kerja yang besar, lembangan semulajadi, pembinaan kolam adalah penyelesaian untuk membersihkan tanah lembap dan sering ditumbuk.

Taman basah: membina kolam

Lantai pantai ditutup dengan merasakan, mengekalkan pasir dan kerikil

Sekiranya ribut petir teruk, struktur seperti itu mengumpul air larian ke zon penampan di mana air akan secara beransur-ansur menyusup tanah. Untuk mengelakkan limpahan dan membolehkan turun naik secara tiba-tiba di paras air, aliran air akan termasuk pantai yang panjangnya beberapa meter.

Pantai berpasir

Sekeliling lembangan yang bertujuan untuk menyerap lebihan seketika air mesti telap. Untuk kekal stabil, bank-bank ditutup dengan pasir, batu kerikil atau kerikil, seperti penghala sungai. Di luar musim hujan apabila mereka hilang di bawah air, pantai dan lapisan kerikil memudahkan akses semasa penyelenggaraan. Mereka menyerlahkan rumput dan tumbuh-tumbuhan pantai lain dengan mendedahkan siluet mereka.

Saliran yang berkesan

Untuk membantu air yang berlebihan diserap, bahagian bawah mangkuk adalah lembangan tradisional yang lantainya ditutup dengan membran PVC memelihara air pada tahap yang tetap. Di tanah pantai dipasang taman merasakan penahan pasir dan kerikil, tetapi membenarkan air meresap.
Artikel ini datang dari fail kami: "Manfaatkan kelembapan"

Articles Video Berkaitan: cara membuat kolam tebing air terjun alami di area taman rumah.


Artikel Yang Disyorkan
  • Barang-barang pada
  • Petua mengenai
  • Kenapa daun rumpun ditanam dengan kompos kering?
  • Konstelasi Taurus, Virgo dan Capricorn
  • Bagaimana untuk memelihara pakis pangsapuri?
  • Januari di balkoni dan di teres
  • Rehat cyperus
Paling Kerap Dilawati Dari Kategori
Tambah Komen
Kebanyakan Artikel Mengulas