Bulan penuh terbesar pada tahun 2011


Bulan penuh terbesar pada tahun 2011

Dalam Artikel Ini:

Semak pada hari Sabtu, 19 Mac 2011 kerana bulan purnama akan luar biasa. Ia sememangnya terbesar bagi tahun ini. Dan bulan akan berlalu pada masa yang sama untuk perigee, ia tidak akan menjadi kebun yang baik.

Bulan penuh, foto Frédéric Marre / EsdemGarden

Bulan penuh yang luar biasa

Semoga keadaan cuaca yang optimum pada hari Sabtu, 19 Mac dapat mengagumi pada hari ini cakera bulan, yang sepatutnya penuh dan akan mengambil bahagian terbesar yang boleh dicapai pada tahun 2011. Hari ini akan menjadi salah satu daripada penuh bulan (salah satu daripada empat fasa bulan), tetapi juga dari laluan satelit bumi kepada perigee itu. Pada 20h 08m 35s UTC jadi 21h 08m 35s masa undang-undang, bulan akan berada di jarak minimum Bumi (356575 km).
Menurut IMCCE, bulan purnama akan maksimum pada 18h10m UTC, atau 19h10m dalam masa undang-undang. Jadi pada waktu petang, selepas matahari terbenam (dijangka tepat pada 17h 59m UTC atau masa hukum 18h 59m).
Sekiranya langit adalah jelas, ia akan menjadi peluang untuk membuat gambar yang cantik.

2011, setahun untuk 13 bulan baru

Nombor 13 adalah objek banyak takhayul. Begitu juga dengan 13 bulan baru. Apa yang berlaku pada tahun 2011, ramalan itu terbuka!
Hari demi hari, cakera lunar kelihatan berubah di langit. Pada bulan purnama, kelihatannya bulat dan putih. Kemudian dalam tempoh 14.5 hari berikutnya, ia dikurangkan dari hari ke hari untuk membentuk bulan sabit (suku lepas). Bulan dikatakan berkurang. Ia hilang pada pandangan kami pada hari bulan baru. Semasa tempoh baru kira-kira 14.5 hari, cakera akan secara beransur-ansur diperbaharui, memberikan pertama bulan sabit (suku pertama). Bulan kemudian berkembang. Pada akhir tempoh ini, ia lagi bulan purnama, dengan cakera penuh. Dan kitaran bermula lagi.
Bulan baru berlaku apabila Bulan diletakkan di antara Bumi dan Matahari. Badan celestial lunar yang hanya muka tersembunyi yang diterangi tidak lagi kelihatan dengan mata kasar dari dunia daratan. Tahun kalendar mempunyai 12 atau 13 bulan baru. Sekiranya fasa-fasa bulan pulangan pada tarikh yang sama setiap 19 tahun, tahun-tahun 13 bulan baru kembali setiap 2.62 tahun. Ini berlaku buat kali terakhir pada tahun 2008.
Pertanda buruk jika kita percaya tradisi yang popular! Tahun-tahun hingga 13 bulan memang dianggap hujan, dengan pengeluaran dan menghasilkan lebih buruk... Jika beberapa tahun kata-kata itu sepatutnya mengikuti, ia tidak sepatutnya membuat kesimpulan apa-apa. Terdapat banyak tahun hingga 12 bulan baru yang sukar untuk taman-taman, seperti 2007 misalnya. Statistik meteorologi tidak menunjukkan pulangan kitaran masa yang sama. Jadi tidak perlu terlalu risau.

Bulan perigee, tempoh tidak menguntungkan untuk berkebun

Lebih dari bulan purnama, terutamanya fakta bahawa bulan berlalu kepada perigee itu harus memberi perhatian kepada kita pada hari Sabtu, 19 Mac 2011 kerana sepanjang tempoh ini, badan bulan mempunyai pengaruh yang agak memudaratkan pada tumbuhan seperti sepanjang masa gangguan yang sepadan dengan peralihan kepada apogee atau nod lunar.
Posisi bulan di perigee menyebabkan pengaruh lunar yang lebih kuat, dengan etiolasi anak benih muda. Ini bukan masa yang sesuai untuk menanam.
Walaupun ia sangat cantik dan manis, lebih baik jangan kebun pada hari Sabtu, 19 Mac, 2011. Oleh kontra, anda boleh mengagumi bulan yang menunjukkan keindahannya.

Articles Video Berkaitan: 7 Peristiwa Astronomi Paling Menakjubkan Tahun 2016.


Artikel Yang Disyorkan
  • Petua mengenai
  • Apa yang boleh saya lakukan untuk mencegah cendawan tumbuh dari tomato saya?
  • Cendawan
  • Perlindungan musim sejuk hotpot ditinggalkan di luar
  • Berapa kerapkah air disembur pada pembantu rumah?
  • Apakah marcescence?
  • Bolehkah kita membahagikan kaki peony herba?
Paling Kerap Dilawati Dari Kategori
Tambah Komen
Kebanyakan Artikel Mengulas