Pasang air pancut


Pasang air pancut

Dalam Artikel Ini:

Air adalah sekutu yang berharga dari ruang kecil. Gurgling jet air bergema di halaman atau di teres memberikan rasa kesegaran dan memberikan dimensi bunyi sebaliknya.

Pasang air pancut

Jika anda mempunyai ruang yang terhad, pasang pancutan tembok menggunakan, sebagai contoh, keran sedia ada atau dengan melampirkan pelekat ke dinding yang menuangkan air menjadi lembangan kecil di bawah. Tempatkan buku dengan baik untuk menjadikannya tarikan siang dan malam dengan menerangi petang.

Mencantikkan keran.

Mencantikkan keran.

Biasanya bersandar pada dinding atau fasad, keran adalah cara paling mudah untuk memasang pancutan air. Hiaskannya dengan besi tuang atau pelapis teragot dan letakkan palung, lembangan atau batu berongga di pangkalannya. Hanya buka paip untuk memberi makan bekas yang dapat menampung tumbuh-tumbuhan dan ikan air semasa berfungsi sebagai rizab air. Selepas setiap pengeluaran air untuk menyiram, anda akan mengisi semula kolam. Walau bagaimanapun, penyelesaian ini senyap kerana air tidak mengalir secara berterusan.

Litar tertutup

Litar tertutup

Untuk mendapatkan larian yang berterusan, memilih peredaran air tertutup. Dengan bantuan pam yang terendam dan paip yang tersembunyi di ketebalan dinding atau di belakang batu, besi tuang atau teratai teratai, air mengalir dari lembangan menjadi gargoyle atau mascaron. Dalam kejatuhan, ia menimbulkan keriangan dan secara semula jadi dikenakan oksigen, unsur penting untuk mengekalkan air yang jernih. Di sisi tenaga, gunakan rangkaian elektrik atau tenaga solar.

Model standard

Gaya air pancut dinding dan bahan-bahan untuk membuatnya banyak. Model yang sedia untuk dipasang biasanya terdiri daripada dua bahagian: dinding yang dipasang atau basuh lantai dan satu tepi menegak. Batu semulajadi dan terracotta menawarkan permukaan poros yang cepat ditutupi dengan lumut dan mempunyai patina cantik. Sebaliknya, logam yang dicat seperti besi tuang atau aluminium, lebih ringan, menjaga aspek baru dan bersih lebih lama. Walau bagaimanapun, unjuran titisan air, terutamanya apabila ia adalah batu kapur, meninggalkan bintik putih yang dihapuskan dengan melepaskan kain yang direndam dalam cuka putih.

Pembuatan "Rumah"

pembuatan

Tidak ada yang menghalang anda daripada mencipta corak yang unik dengan mengumpul gargoyle atau menggunakan jubin tertutup atau hujung paip di atas bekas seperti lembangan batu atau mesin basuh. Mulailah dengan membuat lembangan batu kalis air atau, lebih mudah, dengan tangki resin 80 x 80 cm dan tinggi 40 hingga 50 cm terhadap dinding. Sembunyi dengan dinding bata, kayu balak atau venir batu yang dibentuk semula.

Betulkan mascaron.

Betulkan mascaron.

Dapatkan diri anda mascaron atau gargoyle di pusat kebun, pasar besar DIY atau loak. Selamatkannya ke dinding dengan lem bilik basah. Sebelum itu, perancangan laluan paip air, sama ada dengan membuat alur di dinding ke arah lembangan, atau dengan mengeborannya untuk lulus paip ke bahagian belakang struktur.

Pasang pam.

Beli pam luaran yang tenggelam dengan ketinggian pelepasan 3 meter untuk menghantar air ke topeng dan pastikan aliran minimum 60 hingga 80 liter / jam. Jika anda memilih model elektrik, merancang sambungan ke rangkaian.

Articles Video Berkaitan: Pasang pancuran air.


Artikel Yang Disyorkan
  • Bagaimana untuk membendung kerosakan kayu cootus ulat?
  • Nepenthes saya, tumbuh di dalam rumah, berubah menjadi coklat. Mengapa?
  • Jualan langsung buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Panduan Minyak Esensial: Kit Kecemasan
  • Chronicle of microferme berkebun pasaran - episod 7 - memasang hillocks budaya
  • Tanpa menggunakan racun serangga, bagaimana untuk menghilangkan tawon?
  • Sophrology, kesedaran dan meditasi
Paling Kerap Dilawati Dari Kategori
Tambah Komen