Taman Bunga Ashikaga, taman wisteria


Taman Bunga Ashikaga, taman wisteria

Dalam Artikel Ini:

Peminat wisteria, jangan ragu-ragu! Terdapat tempat di dunia yang akan mempesonakan anda, tidak jauh dari Tokyo, di Prefektur Tochigi. Diakui, ini bukan pintu di sebelahnya, tetapi tempat itu patut dikunjungi.

Taman Bunga Ashikaga

Taman Bunga Ashikaga

Taman Bunga Ashikaga

Taman Bunga Ashikaga

Jepun antara simbolisme dan modenisme

Diperuntukkan, esthetes, Jepun sentiasa mengekalkan hubungan rapat dengan alam dan taman. The 'Sakura' (ceri hiasan) bahkan menjadi lambang pembaharuan yang dirayakan kerana ia sepatutnya setiap musim semi di Jepun semasa Hanami.

Glycine juga sangat popular di negara ini untuk kualiti yang tidak dapat dinafikan ini. Sangat grafik, gugusan bunga gugur menyaring aroma wangi dari akhir bulan April atau awal Mei bergantung kepada keadaan cuaca.

Tumbuhan yang teguh ini, yang boleh selama bertahun-tahun membentuk batang sebenar, adalah bintang Taman Bunga Ashikaga, di mana ia sungguh ditingkatkan dengan semua makanan istimewa dan rasa yang menyerupai budaya Jepun.

Wisteria tetapi bukan sahaja!

Arbours, trellises, kios dan pergolas dihiasi dengan bunga melorot seperti beribu-ribu stalaktit berwarna pastel. Mauve, putih, merah jambu, biru, wisteria menawarkan pemandangan yang menakjubkan, yang akan menjadi malu, kerana tidak mungkin untuk menikmati aroma buah-buahan dan bunga yang dipancarkan oleh keindahan tumbuhan ini!

Dipakai oleh struktur, wisteria mengalir di langsir terapung bergantung kepada angin musim bunga. Bercahaya pada waktu malam, mereka mencipta suasana ajaib yang ajaib, membentuk terowong yang luas dan berwarna-warni.

Di taman ini, tumbuh semulajadi tulip, bunga mawar atau rhododendron, pameran sama-sama menakjubkan di bawah matahari, semuanya diperbesar oleh kes bukit yang menonjol dengan lembut.

Dari lorong-lorong ke jambatan-jambatan kecil yang melimpah dengan jasad air seperti cermin yang dikhususkan untuk kemegahan mereka, wisteria di sini dirayakan dengan nilai saksama mereka.

The Ashikaga Park menawarkan program berbunga lengkap sepanjang tahun dan bahkan pada musim sejuk apabila pencahayaan mengekalkan semua sihir di tempat yang luar biasa ini.

Dari Januari hingga akhir Februari, 'Spring Heralding', mengumumkan musim bunga dengan bunga pertama, kemudian dari bulan Mac hingga pertengahan April, tempat ke 'Festival Bunga Musim Semi' yang namanya bercakap untuk dirinya sendiri.

Dari akhir April hingga pertengahan Mei, wisteria dihormati melalui 'Wisteria Story'maka anda akan menghadapi letupan warna dari pertengahan Mei hingga awal bulan Jun dengan 'Rainbow Garden'.

Dari bulan Jun hingga awal bulan Julai, persembahannya terus biru dan putih dengan 'Blue and White Garden', maka basuh akan menjadi tumpuan dari bulan Julai hingga September dengan acara 'Nymphs Air' yang teratur dan teratai air.

Kejatuhan bermula dengan indah dalam warna ungu dengan program 'Purple Garden', maka taman itu memasuki musim sejuk dari akhir Oktober hingga akhir Januari dengan 'Bejeweld Garden' di mana lampu membentuk perhiasan, seperti permata yang banyak menghiasi taman itu.

Articles Video Berkaitan: Wisteria Ashikaga Flower Park, Tochigi Prefecture,Japan.


Artikel Yang Disyorkan
  • Perkara semut

    Cari barangan anda untuk menyimpan semut...Lagi

    Views: 15848 +Video
  • Mertensia maritima, kilang tiram

    Mertensia maritima: nasihat penyemaian dan penyelenggaraan, budaya pasu tumbuhan tiram.Lagi

    Views: 744 +Video
  • Yang mana tanaman untuk kebun anda?

    A tiller boleh melakukan perkhidmatan hebat ke taman, untuk kerja tanah taman dapur untuk menyediakan jalur datar atau menyemai rumput. Apakah kualiti alat ini, dan terutamanya kriteria pilihan untuk membeli model yang disesuaikan dengan keperluan anda?Lagi

    Views: 11863 +Video
  • Amaury Gallon dari Taman-taman Babylon

    Amaury gallon dari taman babylon menjawab soalan-soalan kami mengenai masyarakat yang merancang dan menyadari kebun ekologi, dinding tumbuhan...Lagi

    Views: 1309 +Video
  • Pusat Getty dan tamannya

    The getty centre adalah kampus kebudayaan dan penyelidikan yang terletak di los angeles, california yang bangunannya telah direka oleh arkitek richard meier.Lagi

    Views: 14115 +Video
  • Vanilla: dari anggrek hingga rempah

    Vanilla berasal dari polong yang dihasilkan oleh orkid, vanilla planifolia. Dari bunga ke rempah-rempah, melalui pendebungaan, inilah anggrek paling tamak di dunia.Lagi

    Views: 11802 +Video
  • Rossano Barbone, pereka landskap

    Temu bual dengan rossano barbone, arkitek landskapLagi

    Views: 4071 +Video
  • Mengiktiraf dan meningkatkan tanah anda
  • Musnahkan tunggul
  • Apabila matahari menetapkan peraturan
  • Cape Dental, Plumbago
  • Sieve untuk kompos
  • Penanam dengan dedaunan malar hijau
  • The galls of plants
Paling Kerap Dilawati Dari Kategori
Tambah Komen
Kebanyakan Artikel Mengulas